København viser tillid til bæredygtig adfærd i sommerferien
29. juli 2024

København viser tillid til bæredygtig adfærd i sommerferien

Turister og beboere kan indløse belønninger ved at vise bevis på grønne handlinger, såsom cykling, deltagelse i oprydningsarbejde eller frivilligt arbejde på bygårde

Formålet med ”CopenPay” er at fremme bæredygtig adfærd og berige den kulturelle oplevelse for besøgende og beboere i København ved at omdanne grønne tiltag til valuta for kulturelle oplevelser.

Kampagnen om CopenPay kører kun i København, og den har i følge Mikkel Aarø Hansen, administrerende direktør i Wonderful Copenhagen, ikke til formål at øge turismen:

"Med CopenPay giver vi folk mulighed for at opleve mere af det, København tilbyder, samtidig med at vi lægger mindre byrder på vores planet. Det handler om at skabe meningsfulde og mindeværdige oplevelser, der er behagelige og miljømæssigt ansvarlige."

Deltagerne kan vise beviser, såsom togbilletter eller billeder af dem selv, der cykler eller deltager i oprydningsarbejde, men generelt er CopenPay bygget på tillid.

CopenPay er et pilotprojekt lanceret den 15. juli og løber frem til den 11. august. På baggrund af evalueringen håber man på at genindføre CopenPay som en helårs, grøn betalingsoplevelse inden for økonomien og udvide konceptet til andre dele af Danmark og resten af ​​verden.

I følge Global Destination Sustainability Index er København rangeret som den tredje mest bæredygtige destination i verden. Listen over de mest bæredygtige destinationer i verden kan findes her: https://www.gds.earth/index/top-40-cities/.

Ved at klikke hér kan man finde alle deltagende attraktioner og hvilken handling de belønner.

Relaterede nyheder