Coca Cola vil øge andelen af genbrugelige emballager til 25% i 2030
Returbare glasflasker og genopfyldelig PET repræsenterer i øjeblikket mere end 50 % af The Coca-Cola Companys produktsalg på mere end 20 markeder og mere end 25 % af salget på yderligere 20 markeder.
“Reusable packaging is among the most effective ways to reduce waste, use fewer resources and lower our carbon footprint in support of a circular economy,” udtaler Ben Jordan, Senior Director, Packaging and Climate i The Coca-Cola Company. “We will continue to highlight markets that are leading the way with reusable packaging best practices, and to support other markets as they increase their use of reusable packaging,”
Coca Cola vil opfylde målet ved at fortsætte de initiativer der allerede i er i gang heruder:
- Udvidelse af udrulningen af "Universal Bottle", der først blev introduceret i 2018 af Coca-Cola Brazil og nu bruges i Argentina, Brasilien, Chile, Colombia, Mexico, Guatemala og Panama.
- Udvidelse af udrulningen af genopfyldelige 2-liters og 1,5-liters PET plastflasker i Sydafrika
Målet om flere genbrugelige emballager er en del af Coca Colas World Without Waste-initiativ der er fokuseret tre kernesøjler:
DESIGN : Gør al primære forbrugeremballage genanvendelig inden 2025. Brug 50 % genbrugsmateriale i emballage inden 2030.
INDSAMLING : Indsaml og genbrug en flaske eller dåse for hver af dem, der sælges, senest i 2030.
PARTNER : Bring folk sammen for at støtte et sundt miljø uden henkastet emballage.
Læs mere om The Coca Cola Companys mål om flere genbrugelige drikkevareemballager her på Coca Colas hjemmeside.