Du skal være logget ind som bruger med medlemsrettigheder for at kunne læse denne nyhed.
Log indNyhed: Nyt projekt skal gøre det lettere at få repareret tøj
Udviklingen af Strauss Skrædderis nye system bliver lige nu testet, og ifølge nyheden på ecoinnovation.dk fremgår det, at direktør Carsten Strauss regner med, at det i første omgang kan rulle ud i dagligvarebutikker i hovedstadsområdet omkring nytår. Hans citereres ligeledes for følgende udtalelse: ”Så kan du aflevere dit tøj i kundeservice, når du alligevel skal ud at handle. Via en app kan butikspersonalet vælge, hvilken type reparation der er brug for og derefter se priser og leveringstider. Det er lige så nemt som at vælge sin menu i McDonalds”
Planen er efterfølgende, at det skal rulles ud, så både detailbutikker, tøjproducenter, webshops og private kan bruge det. Ved reklamationer kan butikkerne dermed helt slippe for at få tøjet i hænderne. I stedet kan det sendes direkte fra kunden frem og tilbage til Strauss Skrædderi, hvilket anses for at være en god forretning for alle parter.
Reparation er som bekendt altid dyrt, fordi der er mange arbejdstimer og logistik i arbejdet, og derfor mener Strauss, at det er afgørende at effektivisere håndteringen med et digitalt system. Af øvrige fordele nævnes ligeledes klima, samfundsøkonomi og flere arbejdspladser i Danmark samtidig med, at kunderne skal bruge mindre tid og evt. transport, da de kan klare det sammen med de daglige indkøb.
Baggrundsmateriale
Du kan læse nyheden om projektet her på ecoinnovation.dk